Facebook Badge

Wednesday, September 2, 2009

ကုိးကန္႔အေရး နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈ ထိခုိက္

Tuesday, 01 September 2009 19:02 ရန္ပိုင္

ကုိးကန္႔ေဒသတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ တုိက္ပြဲမ်ားေၾကာင့္ တရုတ္ျမန္မာ နယ္စပ္ရွိ ခ်င္းေရႊေဟာ္ ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္း ရပ္ဆုိင္းသြားကာ နယ္စပ္ေဒသ ကုန္သြယ္ေရးကုိ ထိခုိက္မႈရွိ ေၾကာင္း ေဒသခံစီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ စီးပြားေရး ပညာရွင္မ်ားက သုံးသပ္ၾကသည္။

တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ နန္ဆန္ ၿမိဳ႕ဘက္မွ ျမန္မာျပည္ဘက္သို႔ ၾကည္႐ႈေနေသာ ဒုကၡသည္ တဦး (ဓာတ္ပုံ - AP)

အဆုိပါ တုိက္္ပြဲမ်ားေၾကာင့္ ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပုိင္းသုိ႔ ကုန္တင္ကားႀကီးမ်ားသြားလာမႈ ရက္ပုိင္းမ်ွ ရပ္တန္႔ခဲ့ရၿပီး ကုိးကန္႔ ေဒသရွိ ခ်င္းေရႊေဟာ္ ကုန္သြယ္ေရး စခန္းကုိလည္း ပိတ္ထားရေသာေၾကာင့္ တရုတ္ျမန္မာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးတြင္ က်ဆင္းမႈမ်ား ရွိေနေၾကာင္းသိရသည္။

“မူဆယ္ဘက္ သြားတဲ့ကားနည္းတယ္၊ ဆယ္စီးမွာ ႏွစ္စီးေလာက္ပဲသြားၾကတယ္၊ ကားေခ်ာဆြဲတာက ၆ ဘီးေတြကုိပဲ ေရြးဆြဲတာ၊တခ်ိဳ႕၁၀ ဘီး၊ ၁၂ဘီး ပုိင္ရွင္ေတြက ၆ ဘီးကားေတြကုိ ျပန္ငွားေပးရတယ္၊ လမ္းေၾကာင္းအေျခအေနက ဘာမွန္း မသိေတာ့ လားရႈိးဘက္ မတက္ရဲဘူး၊ အဆင္းလည္းမရွိဘူး၊ ဒီရက္ပုိင္း မႏၱေလးကုိ တရုတ္ကုန္အ၀င္အထြက္ နည္းတယ္”ဟု မႏၱေလး ကၽြဲဆယ္ကန္ အေဝးေျပးကားဂိတ္ရွိ မႏၱေလး-မူဆယ္ ကုန္တင္ကားဂိတ္ တခုမွ တာဝန္ရွိသူက ဧရာ၀တီသုိ႔ ေျပာသည္။

ယင္းအေျခအေနေၾကာင့္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ရွိ တရုတ္ကုန္ပစၥည္း ေရာင္း၀ယ္မႈ ေစ်းကြက္တြင္ ပစၥည္းေစ်းႏႈန္း အနည္းငယ္တက္ ခဲ့ေသာ္လည္း ယခုအခါတြင္ ပုံမွန္ျဖစ္ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။

“ပထမရက္ပုိင္းေတြ တုန္းကေတာ့ ကားေတြသိပ္အဆင္းအတက္မလုပ္ဘူးဆုိေတာ့ ရွိတဲ့ကုန္ကုိ ေစ်းထိန္ေရာင္းရတာေပါ့၊ ဒါေပမယ့္ အခုမူဆယ္လမ္းကေတာ့ ပုံမွန္ျဖစ္သြားၿပီ လုိ႔ၾကားတယ္”ဟု မႏၱေလးၿမိဳ႕မွ လူသုံးကုန္ပစၥည္းေရာင္း၀ယ္သည့္ စတုိးဆုိင္ပုိင္ရွင္တဦးက ဧရာ၀တီသုိ႔ ေျပာသည္။

စစ္အစုိးရတပ္မ်ား ကုိးကန္႔ေဒသတြင္ ရွိေနသေရြ႕ ခ်င္းေရႊေဟာ္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္း ပုံမွန္ျပန္ျဖစ္လာရန္ မလြယ္ကူေၾကာင္း တရုတ္ ျမန္မာနယ္စပ္ရွိ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ေျပာဆုိသည္။

တရုတ္ျမန္မာနယ္စပ္တြင္ ခ်င္းေရႊေဟာ္သည္ တတိယ ကုန္သြယ္ေရး စခန္းျဖစ္ေသာ္လည္း နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးကုိ ထိခုိက္မႈ မ်ားစြာမရွိ ႏုိင္ေၾကာင္း စီးပြားေရးပညာရွင္ ခင္ေမာင္ညိဳ(ေဘာဂေဗဒ ) ကသုံးသပ္သည္။

“ဒီလမ္းေၾကာင္းက တရုတ္ျမန္မာနယ္စပ္ အဓိကလမ္းေၾကာင္းေတာ့မဟုတ္ဘူး၊ထိေတာ့ထိ ခုိက္မယ္၊ ဒါေပမယ္ သိသိသာ သာ ႀကီးေတာ့မဟုတ္ဘူး၊ ကုန္ပစၥည္းေစ်းႏႈန္းတက္ရင္လည္း ရက္ပုိင္းပါ၊ စီးပြားေရးသမားေတြက လန္႔တာေတာ့ လန္႔တာ ေပါ”့ ဟု ဧရာ၀တီသုိ႔ ေျပာသည္။

ခ်င္းေရႊေဟာ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းကို ၂၀၀၅ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ဖြင့္ခဲ့ၿပီး မူဆယ္-မႏႊၱေလး ကားလမ္းေပၚရိွ သိႏၷီမွ ကြမ္းလံုၿမိဳ႕ ကိုျဖတ္ကာ သြားရၿပီး တရုတ္ျမန္မာနယ္စပ္ လမ္းေၾကာင္းေပၚရွိ မူဆယ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္း ႏွင့္ လုိင္ဇာ ကုန္သြယ္ေရး စခန္းတုိ႔ ၿပီးလွ်င္ တတိယအႀကီးဆုံး ကုန္သြယ္ေရးစခန္းျဖစ္သည္။

ေလာက္ကုိင္ေဒသတြင္ တရုတ္ႏုိင္ငံဘက္မွ လာေရာက္ၿပီး ကက္စီႏုိေလာင္းကစား၀ုိင္းမ်ား ၊ စူပါမားကက္ႀကီးမ်ားကုိ လာေရာက္ဖြင့္လွစ္ ထားသည္ဟုသိရသည္။

“ေလာက္ကုိင္မွာ ရာခုိင္ႏႈန္း ၉၀ က တရုတ္ေတြ ရင္းႏွီးထားတာ၊ တရုတ္ေတြ ပုိင္တဲ့ စူပါမားကက္ေတြ ၊ ဆိုင္ေတြ၊ ကုမၸဏီ ေတြထဲက ပစၥည္းေတြ အလုခံရတယ္၊ စစ္တပ္ေတြ ရွိေနသေေရြ႕စီးပြားေရးကေတာ့ ျပန္လုပ္ၾကမွာ မဟုတ္ဘူး” ဟု မူဆယ္ၿမိဳ႕ရွိ ေဒသခံစီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္တဦးက ဧရာ၀တီသုိ႔ေျပာသည္။

တရုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္ တရား၀င္ကုန္သြယ္ေရးတြင္ ျမန္မာျပည္ဘက္မွ လယ္ယာထြက္ပစၥည္း၊ ေရထြက္ ပစၥည္းမ်ားကို အဓိကတင္ပို႔ေနၿပီး တရုတ္ဘက္မွ ဓာတ္ေျမၾသဇာ၊ ဖေယာင္း၊ အိမ္ေဆာက္ပစၥည္း၊ စက္ပစၥည္း၊ ကားတာယာ၊ လွ်ပ္စစ္ ပစၥည္း၊ အ၀တ္အထည္ႏွင့္ လူသံုးကုန္ပစၥည္းမ်ား တင္သြင္းသည္ ဟုသိရသည္။

တရုတ္ႏုိင္ငံ ယူနန္ျပည္နယ္အစုိးရအာဏာပုိင္တုိ႔ ထုတ္ျပန္ေသာ တရား၀င္စာရင္းမ်ားအရ ကုိးကန္႔ေဒသခံ ဒုကၡသည္ ၃၇၀၀၀ သည္ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီး တရုတ္ႏုိင္ငံထဲသုိ႔ ၀င္ေရာက္လာသည္ဟု တရုတ္ႏုိင္ငံပုိင္ ဆင္ဟြာသတင္းဌာနက ေဖာ္ျပသည္။

တရုတ္ႏုိင္ငံဘက္သုိ႔ ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ေနေသာ ဒုကၡသည္မ်ား ျမန္မာႏုိင္ငံဘက္သုိ႔ ျပန္လည္၀င္ေရာက္ လာေနၾက သည္ဟု စစ္အစုိးရသတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပေနေသာ္လည္း အမ်ားစုမွာ မိမိတုိ႔ပုိင္ ပစၥည္းမ်ားကုိ လာေရာက္သိမ္းဆည္း ၾကသည့္ တရုတ္လူမ်ိဳးမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ေဒသခံမ်ား အဆုိအရ သိရသည္။

ခင္မင္ရေသာသူမ်ား ညစဥ္ ဆက္ဆက္လာေနာ္။ မိတ္ေဆြမ်ား ေန႔စဥ္ ဆက္ဆက္လာေနာ္ လာေရာက္လည္ပတ္သူမ်ားကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

About This Blog

Lorem Ipsum

ကဲဘယ္ႏုိင္ငံမွာ ဘယ္ႏွစ္နာရီထုိးျပီလဲ

ေျပာျပီးျပန္လဲရပါတယ္တခုခုေတာ့ေျပာခဲ့ပါ

ေဇာ္ဂ်ီေဖာင့္ ကြန္ဗက္စ္တာေလးပါ















Web
youthnetworks








  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP