Facebook Badge

Thursday, August 6, 2009

ကိုေအာင္ဆန္း၊ အိုးေ၀ႏွင့္ ငရဲေခြးႀကီးမွသည္ ေရရိုင္း၊ ေျမရိုင္း၊ လူရိုင္းတုိ႔ လက္ပန္းေပါက္ခတ္သည့္ ေခတ္သို႔

()

မန္မာ့လြတ္လပ္ေရး ကိးပမ္းမႈတြင္ သခင္လူငယ္တုိ၏ အခန္းကသည္ အေရးပ၏။ ပညာတတ္ လူတန္းစား သခင္လူငယ္တုိသည္ ဒိုဗမာအစည္းအရုံးအတြင္း ဦးေဆာင္မႈအခန္းက၌ ေနရာယူလာခဲ့က၏။ ထုိသို႔ေနရာယူလာခဲ့ခင္းက တြန္းထုိး၊ ဖိႏွိပ္၊ ခြေကာ္ပီး ဦးေဆာင္အခန္းက႑သိုေရာက္ရွိခဲ့ၾကျခင္းမဟုတ္။ အငတ္ငတ္အျပတ္အျပတ္။ ပင္ပမ္းဆင္းရဲခင္းႀကီးစြာအား စုေတ၍ ရရွိလာခဲ့ကခင္း ျဖစ္သည္။ ဖက္ဆစ္ေတာ္လန္ေရးအား လက္နက္ကိုင္၍ ဆင္ႏႊဲ၏။ ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕အား နည္းလမ္းေပင္းစံုႏွင့္ တိုက္က၏။

ထုိထုိေသာ လူငယ္မားကား….. သခင္ေအာင္ဆန္း၊ သခင္ႏု၊ သခင္သန္းထြန္း၊ သခင္စိုး၊ သခင္သိန္းေဖ (ဦးသိန္းေဖမင့္)၊ သခင္ဗဟိန္း။ သူတုိ႔၏ အခန္းကက ကီးမတ္လွစြာႏွင့္….

သူတ႔ုိသည္ လက္နက္ကိုင္တုိက္ပြဲြဲဆိုလွ်င္လည္း ရိုင္ဖယ္ေသနတ္အား ေမာင္းတင္ပီးအသင့္ ဖစ္သည္။ ၀ဒေရးရာမားကိုလည္း ေလ့လာက၏။ စာဖတ္က၏။ နဂးနီစာအုပ္တုိက္သည္ သူတုိ႔ေၾကာင့္ အရွိန္အ၀ ကီးျမတ္ခဲ့ရသည္ဟု ဆုိရမည္ပင္။ စာဖတ္အား ေကာင္းကသကဲ့သိုစာလည္းေရးက၏။ သူတုိက…. လိုအပ္လွ်င္ ရိုင္ဖယ္ေသနတ္အားကိုင္၏။ လိုအပ္လွ်င္မူ... “ကေလာင္အား ကိုင္ကပန္၏။

ကုိဗဟိန္းက ဓနရွင္ေလာကအား ေရး၏။

ကိုသိန္းေဖကသပိတ္ေမွာက္ ေကာင္းသား”အား ေရး၏။

သခင္စိုးကမတ္(ခ္)ၾကမ္းား”အား ဘာသာျပန္၏။

သခင္သန္းထြန္းက “လယ္ယာေျမအေၾကာင္း”ကို ေရး၏။

သခင္ႏုကရက္စက္ပေပ့ကြယ္”အား ေရး၏။

ထုိ႔အတူ သခင္ေအာင္ဆန္းသည္လည္း ကေလာင္ကိုင္၍ စာေရး၏။

()

၁၉၃၃ ခုႏွစ္ ကိုေအာင္ဆန္း တကၠသိုလ္ ေကာင္းသားဘ၀။ ပဲခူးေဆာင္တြင္ေနစဥ္ ဘာသာျပန္ စာေပ ၿပိဳင္ပြဲတစ္ခု၌ သူ၀င္ၿပိဳင္၏။ ဂႏၳေလာက မဂၢဇင္းမွျပဳလုပ္သည့္ ဘာသာျပန္ စာေပၿပိဳင္ပြဲျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံေရး သိပၸံပညာရင္ ပေမာကၡ Harold J.Laski Authority in Modern Stateမွ အခန္းတစ္ခန္းအား ျမန္မာဘာသာသို႔ ျပန္ရခင္း ျဖစ္သည္။ “ပဲခူးကေ၀ကေလာင္အမည္ႏွင့္ ကိုေအာင္ဆန္း၀င္ၿပိဳင္၏။ ကိုေအာင္ဆန္း၏ စာမူအား ေရြးခယ္ခဲ့၏။ ၁၉၃၃ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလထုတ္ ဂႏၳေလာက မဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ပခဲ့သည္။

ကိုေအာင္ဆန္း ေဆာင္းပါးွင္တစ္ဦးအေနႏွင့္ ပထမဦးစာေရးသားခဲ့သည့္ ေဆာင္းပးက “Burma and Buddhism” ျဖစ္သည္။ ၁၉၃၅ခုႏွစ္ ဧပီလထုတ္ ဂႏၳေလာက၏ The World of Books တြင္ ေဖာ္ျပပိွခဲ့သည္။

ဗုဒၶဘာသာ၏ အႏွစ္သာရမွာ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္၍ လက္ေတြြ႔ကင့္သံုးနည္း ျဖစ္သည္။ ထုိနည္းမွာလည္း ေကသမုတၱိသုတ္ေခ ကာလာမသုတန္လာ ေဂတမ ျမတ္စာဘုရား၏ ေဟာကားခက္ျဖစ္သည္။ ထုိေဟာကားခက္မွာ အယူ၀ဒတစ္ခု၏ အမွားအမွန္ကို ဆံုးျဖတ္ရာတြင္ တဆင့္ကားမွ်ျဖင့္လည္း ဟုတ္ပီ၊ မွန္ပီဟု လက္မခံသင့္၊ မိရိုးဖလာ အယူ၀ဒျဖစ္၍လည္း လက္မခံသင့္။ ဤအရာသည္ ဤသို႔ျဖစ္သကဲ့ဟူေသာ ေကာလဟာလဖင့္လည္း လက္မခံသင့္။ ကမ္းဂန္စာေပႏွင့္ ညီညႊတ္သည္ ဆိုရုံႏွင့္လည္းလက္မခံသင့္ မိမိတိုယံုကည္ထုိက္ေသာ ပုဂိၢလ္၏ စကားဖစ္သည္ဟုဆုိကာ ပုဂၢိလ္စြဲျဖင့္လည္း လက္မခံသင့္၊ မိမိတုိ႔ေလးစားေသာ ဆရာ၏ စကားဖစ္သည္ဟုဆိုကာ ဆရာစြဲျဖင့္လည္း လက္မခံသင့္ပဲ ေ၀ဖန္စစ္ေဆးကာ လက္ေတြြ႔လုပ္ကည့္၍ အက်ဳိးရိွသည့္ အယူ၀(ဇ၀) ကိုသာ လက္ခံရမည္ဆိုသည့္အခက္ ျဖစ္သည္။ ၀ဘဇဒကိုသံုး၍ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ လြတ္လပ္ေရးႏွင့္ တိုးတက္ကီးပြားေရးအတြက္ လုပ္ေဆာင္သြားၾကရန္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံသား အားလုံး၏ အဓိကတာ၀န္ျဖစ္သည္ဟူ၍ Burma and Buddhismအား နိဂံုးခ်ဳပ္ထား၏။ ၁၉၃၅ခုႏွစ္ တကၠသိုလ္ေကာင္းသား ကိုေအာင္ဆန္း၏ အေတြးအမင္ျဖစ္၏။ ေတာ္လွန္ေသာစာ။ သူပုန္ဆန္သည့္ အေတြးဟုပင္ ဆိုရမည္ပင္။

()

၁၉၃၆ခုႏွစ္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္သမဂၢ အမႈေဆာင္အဖြဲ႔ြဲ႔တြင္ တိုးတက္ေသာ လူငယ္ေကာင္းသားတုိေနရာရလာက၏။ ကုိႏုက အမႈေဆာင္အဖြဲ႔၏ ဥကၠဌ။ ကိုေအာင္ဆန္းက သမဂၢမ ထုတ္ေ၀သည့္ အိုးေ၀မဂၢဇင္းတြင္ အယ္ဒီတာျဖစ္လာ၏။ ကိုႏု၊ ကိုေအာင္ဆန္းတိုကား ကိုလိုနီပညာေရးအား သိမင္ၾက၏။ ကိုလိုနီပညာေရးက ကၽြန္ပညာေရး အားေပး၏။ ကိုလိုနီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအတြက္ ဗ်ဴရိုကရက္ေလးမားအား ေမြးထုတ္၏။ အမ်ဳိးသား အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ အက်ဳိးျပဳ။ ဤအတြက္ တုိးတက္ေသာ အမႈေဆာင္အသစ္သည္ အဓိပတိလမ္းမွေန၍ ေဒင္းနင္းလမ္းအား လွမ္း၍ အံတုက၏။ သမုိင္းသည္ သမုိင္းေရးတာ၀န္ ထမ္းရြက္လိုသူတုိ၏ ပခံုးထက္သိုသမိုင္းေပးတာ၀န္မားအား ထမ္းရြက္ေစ၏။

အိုးေ၀မဂၢဇင္း အတြဲြဲ(၆) အမွတ္()တြင္ “ညဳိျ၏ ေဆာင္းပးတစ္ပုဒ္အား အယ္ဒီတာ ကိုေအာင္ဆန္းမွ ထည့္၏။ “ငရဲေခြးႀကီးလြတ္ေနပီဟူသည့္ ေဆာင္းပးျဖစ္သည္။ ထုိေဆာင္းပးက တကၠသိုလ္အာဏာပိုင္ မက္ႏွာျဴႀကီးမား၏ “ရင္အား ထိေစ၏။ ေနမ၀င္ မင္းႀကီးား၏ ကုလားထုိင္အား လႈပ္သလို ျဖစ္ေစ၏။ မေက်နပ္ၾက။ ေနမ၀င္အာဏာအား သံုးရန္ႀကံၾကသည္။ “အယ္ဒီတာကိုေအာင္ဆန္းအား ေဆာင္းပးရွင္၏ အမည္အား ေမးသည္။ ကိုေအာင္ဆန္းက “အယ္ဒီတာကင့္၀တ္အရ မေပာ။ ဤတြင္ ေကာင္းအာဏာပိုင္တုိက ကိုေအာင္ဆန္းအား အေရးယူရန္ ကိဳးစား၏။ အေခအေနက ဤသိုေသာ အေခအေန။

ငရဲေခြးႀကီး ေဆာင္းပးပသည့္ အုိးေ၀မဂၢဇင္းအတြဲြဲ(၆) အမွတ္ ()တြင္ပင္ အယ္ဒီတာ ကိုေအာင္ဆန္းသည္ ဤသိုအယ္ဒီတာ့ေခင္းကီးအား ေရး၏။ ေခါင္းကီး၏ ေခင္းစဥ္က “အႏုိင္မခံ

“ငါ့အား ဖံုးလႊမ္းထားေသာ လကြယ္သန္းေခါင္ ဤေမွာင္မိုက္တြင္းမွေန၍ အႏိုင္မခံ အရႈံးမေပးတတ္ေသာ ငါ၏စိတ္ကို ဖန္ဆင္းေပးသည့္ နတ္သိၾကားတို႔အား ငါေက်းဇူးဆိုပါ၏။

ေလာကဓံတရားတုိ႔၏ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္ေသာ လက္ဆုတ္တြင္းသို႔ က်ေရာက္ေနရေသာ္လည္း ငါကား မတုန္လႈပ္၊ မငိုေၾကြး၊ ကံတရား၏ ရိုက္ပုတ္ျခင္းဒဏ္ခ်က္တုိ႔ေၾကာင့္ ငါ့ဦးေခါင္းသည္ ေသြးသံတုိ႔ျဖင့္ ရဲရဲနီ၏။ ညႊတ္ကား မညႊတ္။

ဤေဒါသ ေလာဘတုိ႔ ႀကီးစိုးရာဌာန၏ အျခားမဲ့၌ကား ေသျခင္းတရားသည္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ ငန္႔လင့္လ်က္ရွိ၏။ သုိ႔ေသာ္ ငါကား မတုန္လႈပ္သည္ကိုသာ ေတြ႔ရအံ့။ ေနာင္ကိုလည္း ဘယ္ေတာ့မွ မေၾကာက္သည္ကိုသာ ေတြ႔ရအံ့။

သုဂတိသို႔ သြားရာ တံခါး၀သည္ မည္မွ် က်ဥ္းေျမာင္းသည့္ျဖစ္ေစ၊ ယမမင္း၏ ေခြးေရပုရပုိက္၌ ငါ့အျပစ္တုိ႔ကို မည္မွ်ပင္ မ်ားစြာ မွတ္သားထားသည္ျဖစ္ေစ ငါကား ဂရုမျပဳ၊ ငါသာလွ်င္ ငါ့ကံ၏ အရွင္သခင္ျဖစ္၍ ငါသာလွ်င္ ငါ့စိတ္၏ အႀကီးအကဲ ျဖစ္ေလသည္”

()

၁၉၃၈ ခုႏွစ္။ ေအာက္တုိဘာလတင္ ကိုေအာင္ဆန္းသည္ ဒိုဗမာအစည္းအရုံးသို၀င္ခဲ့ပီး သခင္ေအာင္ဆန္း ျဖစ္လာသည္။ ထုိစဥ္က သူသည္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္တင္ ဥပေဒတန္း၌ တတ္ေရာက္ေနစဥ္ ျဖစ္သည္။ ထုိစဥ္က ကမၻာ့ အေခအေနအား ကိုေအာင္ဆန္းသည္ ဤသိုေတြးျမင္ သံုးသပ္မိေနသည္။ သူ၏အမင္အား ဗမာ့ေခတ္ သတင္းစာတြင္ေရး၏။

ဥေရာပတုိက္တြင္ ျမနစ္အေရးေပေပက္လာခင္းသည္ပင္ ဒုတိယကမၻာစစ္ကီး မလြဲျဖစ္ရမည့္အေရးကို ကၽြႏု္ပ္၏ အသိဥာဏ္အတြင္း ထင္းကနဲ ေပေစေတာ့၏။ ထိုထက္ ေစာစြာကပင္ ၁၉၃၉-၄၀ခုေလာက္၌ ကမၻာစစ္ ျဖစ္မည့္အေရးကို ကၽြႏု္ပ္တုိတစု တြက္ဆပီးျဖစ္၏။ ထိုအခ်ိန္ေလာက္တြင္ လက္နက္ဖည့္တင္းေရး ကိစၥားသည္ ႏိုင္ငံႀကီးမား၌ လံုး၀ပီးစီးၿပီး ျဖစ္ေသာေကာင့္လည္း ကမၻာႏွင့္အမွ် စစ္မီးေလာင္ကၽြမ္းခ်ိန္တြင္ တို႔ဗမာမား မည္သိုလွမ္းလမ္းၾကမည္ကို ကၽြႏု္ပ္တုိလူစု မေတြးဘဲ မေပာဘဲ မေနႏုိင္ၿပီ။ ေပာဆုိ ေဆြေႏြးၾက၏။

သိုေသာ္ ထုိအခက ကမၻာစစ္ကီးမလဲြ ျဖစ္ေတာ့မည္ကို တြက္ဆမိရုံသာ တြက္ဆမိ၍ ဧကန္အတိအကကား ေပာဆုိႏုိင္ခဲ့သည္မဟုတ္ေသာ္လည္း ျမဴနစ္ၿမိဳ႕၌ အဂၤလိပ္နန္းရင္း၀န္ ခိန္ဘာလိန္သည္ မိမိႏုိင္ငံေတာ္ကီး၏ ဂုဏ္သိကၡာကို မငဲ့မေထာက္ႏုိင္ာေတာ့ပဲ ဟာရ္ဟစ္တလာ ေကေအးႏွစ္သိမ့္ေရးအတြက္ ဦးႏွိပ္လိုက္သည့္အခတြင္ကား ကမၻာစစ္ကီး တခးမ၌ ဆိုက္ေရာက္ေနပီျဖစ္ေကာင္းကို သဲထိတ္ရင္ဖို သိရိရေလေတာ့၏။

ကမၻာစစ္ကီးက ဖစ္ေတာ့မည္။ ျမန္မာ့အေရးက မည္သို႔နည္း။ မည္သို႔ ျပလုပ္ကမည္နည္း။ ဤတင္ ကိုေအာင္ဆန္းသည္ တကၠသိုလ္ပရဂုိဏ္မွ ထြက္၍ ဒို႔ဗမာအစည္းအရုံးသို၀င္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ အားလံုးစြန္႔၍ လႊတ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ဤသည္ကား သူ၏ “ဗမာ့လတ္လပ္ေရး အေရးေတာ္ပံုေဆာင္းပးတြင္

ါ့အတြက္ ျဖစ္လုိရာ ဖစ္ေစေတာ့ ႏုိင္ငံေရး ဂယက္၀ဲအတြင္းသိုခစံုပစ္၍ ဇြတ္ဆင္းကာ ငႏုိင္ငံ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ မေနမနားစြန္႔စား လံုးပန္းေတာ့အ့့ံ။ ဤအဓိဌာန္ကို န္သန္ႀကီး ျပလုိက္မိေတာ့၏။ မည္သူသည္ ဤသိုအခေကာင္း အခြင့္ထူး ေရႊလမ္းႀကီးျဖဴးေနသည့္ အခိုက္မ်ဳိးတြင္ ကိုယ့္ႏိုင္ငံအတြက္ စြန္႔စားေရးကို လက္လြတ္ခံႏိုင္ ခိမ့္မည္နည္း ဟိသစၥ၊ ထိုစကားမွန္၏။ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔အတြက္ မွန္လွ၏။ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ လက္လြတ္မခံ။ စြမ္းအားရွိသေလာက္ ကိုယ့္လူမ်ဳိး ႀကံေတြြ႔ေနရေသာကမၼာဆုိးကို ကေပာင္းကပန္ ေမွာက္လန္ထုေတြ အမစ္ပါႏႈတ္၍ ေခေတာ့အံ့။ သခင္အစည္းအရုံးမွတဆင့္ ႏုိင္ငံ့လြတ္လပ္ေရးတုိက္ရန္ တုိက္ပဲတြင္းသိုကၽြႏု္ပ္ စတင္ သက္ဆင္းမိခဲ့ေလသည္

ဗမာ့လြတ္လပ္ေရး အေရးေတာ္ပံုေဆာင္းပးအား ဗမာ့ေခတ္ သတင္းစာတြင္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအမည္ႏွင့္ ေရးခဲ့၏။ ၁၉၃၈မွ ၁၉၄၃ ခုႏွစ္အတြင္း သူ၏ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည့္ စိတ္ဘ၀၊ ရုပ္ဘ၀မားအား ေရးသား ေဖာ္ျပထားသည့္ သူ၏ ရုပ္ပံုလႊာျဖစ္သည္။

()

ေနမ်ဳိးႏြယ္တုိစစ္ရႈံံႈးကပီ။ ဆင္းမလားမွ ေနမ၀င္ကီးတိုရန္ကုန္သို႔ ျပန္ေရာက္၍ Cas -B အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ ကိုလုိနီသက္အား ဆက္ရန္ ကံေနက၏။ ဖဆပလ ဥကၠဌ ဦးေအာင္ဆန္းသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တာ၀လိမ္းေနအိမ္၌ ဆရာကီး ဦးရာဇတ္ႏွင့္ လူထုဦးလွတို႔အား ထမင္းဖိတ္ေကၽြးရင္း ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ စာေပေရးရာမားအား ေပာသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ထမင္း၀ိုင္းတြင္ လြတ္လပ္ေရးရပီးလိုတိုင္းပည္စိတ္ခရရင္ေတာ့ ကေနာ္ စာေရးဆရာပဲ လုပ္မယ္” ဟူ၍ ဆရာကီး ဦးရာဇတ္အား ေပာ၏။ ပီးလွ်င္ သူရသည့္အခ်ိန္ေလးအတြင္း ျခစ္ခ်ဳပ္၍ ေရးသားခဲ့သည့္ သူ၏အတၳဳပတၱိၱိအား ျပသည္။

အတၳဳပတၱိၱိကား အခန္းႏွစ္ခန္းသာ ေရးသား၍ပီးေသးသည္။ အခန္းတစ္က “ဇာတိဟူ၍ အမည္ေပးထားပီး၊ အခန္းႏွစ္ကိုမူ “ေကာင္းသားဘ၀ဟူ၍ ေခင္းစဥ္တပ္ထား၏။ ေနာင္တြင္ သူ၏လက္ေရးစာမူအား သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းမွ တည္းဖတ္၍ စာအုပ္အဖစ္ ထုတ္ခဲ့သည္။

ကေနာ္သည္ ငယ္စဥ္က ေခာင္တစ္ေခာင္ကပ္၍ မိႈင္ေတြကာ စဥ္းစား၍ေနေသာ္လည္း ေနတတ္သည္။ ကေလးႏွင့္မလိုက္၊ အမားအားဖင့္ အိေျႏၵႀကီးသည္။ ကစားခုံစား မားစြာ မေလ့ကင့္၊ သို႔ေသာ္ ကစားသည့္အခါ ၾကမ္းတမ္းသည္။ ကမ္းတမ္းေသာ ကစားမ်ဳိးကိုမႏွစ္သက္သည္။ တက္ထိုးခင္း၊ ကည္းသားရိုက္ခင္း စသည္တိုကို ၀သနာပသည္။ ျခင္းလံုးခတ္ျခင္းကို မႀကိဳက္။ ရြရြလုပ္ရေသာ အလုပ္ဆိုလွ်င္ ကေနာ္ႏွင့္မဖစ္။ အခ်ဳပ္ဆိုလွ်င္ ကေနာ္၏ကေလးဘ၀မွာ ခီးမြမ္းစရာ အလြန္နည္း၏။ ညစ္ပတ္ေပေရ ရႈိႈိေမာင္ေခာင္းေစာင္းကဲ့သုိ႔ အဖုအထစ္ အပစ္အနာအဆာမားသည္ စိမ္းလန္းစိုေပ ညီညာေသာ ျမက္ခင္းသဖြယ္ ရႈခင္သဖြယ္မဟုတ္ေပ။

ထုိ႔ေကာင့္ ဆရာဒဂုန္တာရာက သူ၏ “တာရာမဂၢဇင္းတြင္ ေအာင္ဆန္း (သိုမဟုတ္) အရိုင္းဟု သူ၏ ရုပ္ပံုလႊာအား ဖြဲ႔ြဲ႔ခဲ့ခင္းျဖစ္မည္။ အရိုင္းဟူသည္ကား ကမ္း၏။ ခက္ထန္၏။ သိုေသာ္ ဖဴ၏။ ေဖာင့္၏။ တည္ကည္၏။ လြတ္လပ္၏။ ကန္းမာ၏။ သန္စြမ္း၏။ ဤသည္ကို... ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ ႏွစ္သက္၏။ သူ၏စိတ္၌မားစြာမွ စိုေပလတ္ဆတ္ေသာ ဘ၀ဟု ယူဆ၏။ စိမ္းလန္းစုိေပေသာ ကယ္ပန္ေသာ ေရရိုင္း၊ ေမရိုင္း ေပြတြင္ လူရိုင္းတို႔ “လက္ပန္းေပက္ခတ္၍ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ျမဴထူးစြာ ေနႏုိင္သည့္ေခတ္အား ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ရည္ေမွ်ာ္ခဲ့၏။

ထိုေခတ္ကား………

(မင္းေဆြသစ္)

http://ghre.org/mm/index.php?option=com မွ႔တဆင့္ကူးယူျပပါသည္)


ခင္မင္ရေသာသူမ်ား ညစဥ္ ဆက္ဆက္လာေနာ္။ မိတ္ေဆြမ်ား ေန႔စဥ္ ဆက္ဆက္လာေနာ္ လာေရာက္လည္ပတ္သူမ်ားကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

About This Blog

Lorem Ipsum

ကဲဘယ္ႏုိင္ငံမွာ ဘယ္ႏွစ္နာရီထုိးျပီလဲ

ေျပာျပီးျပန္လဲရပါတယ္တခုခုေတာ့ေျပာခဲ့ပါ

ေဇာ္ဂ်ီေဖာင့္ ကြန္ဗက္စ္တာေလးပါ















Web
youthnetworks








  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP